Ljubljana & Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Barry Kock - WaarBenJij.nu Ljubljana & Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Barry Kock - WaarBenJij.nu

Ljubljana & Budapest

Blijf op de hoogte en volg Barry

01 December 2015 | Hongarije, Boedapest

Zivjo iedereen!

Het is alweer drie weken geleden sinds mijn laatste verslag, dus het is de hoogste tijd voor een update!

In de afgelopen drie weken heb ik weer een aantal leuke dingen gedaan. Zo zijn Kasper, Denise, Jeffrey & Mayke een weekendje op bezoek geweest in Ljubljana en omstreken, ben ik afgelopen weekend met de groep naar Budapest geweest en ondertussen heb ik ook nog een aantal verjaardagen gehad en ben ik naar de nieuwe James Bond film geweest.

In het weekend van 13 November zijn Kas, Jef, Denise en Mayke een weekendje in Ljubljana geweest. Ik moest er natuurlijk wel voor zorgen dat alles tiptop in orde was en had dus ook een 'planning' gemaakt. Op zaterdag hebben we een tripje gemaakt langs de Vintgar Gorge, Bled en Bohinj, wat 'must-see'-plekken zijn in Slovenië. Voor mij was het de derde keer dat ik naar Bled en Bohinj ging en de tweede keer dat ik naar Vintgar ging dus ik wist inmiddels aardig de weg daar ;). Na een toeristische autorit door de heuvels en bergen van Slovenië hebben we eerste de Vintgar Gorge bezocht, vervolgens zijn we doorgereden naar Bled waar we geluncht hebben en een prachtig uitzichtpunt hadden! Toen de zon onder begon te gaan zijn we doorgereden naar Bohinj waar we nog een aantal mooie foto's konden schieten voordat het donker was. Na een vermoeiende dag met veel lopen en klimmen (ofniet Denise ;)) moesten we natuurlijk wel een goede maaltijd verorberen. We hebben dan ook van een heerlijke studentenmenu bij mijn favoriete restaurant in Ljubljana gegeten waarna we de avond afsloten met wat biertjes op het terras!

Op zondag had ik een minder 'heftig' programma samengesteld en hebben we een 'citytour' door Ljubljana gedaan. Zo heb ik ze het centrum van Ljubljana laten zien en zijn we naar het kasteel van Ljubljana gezien. Daar dit maar een programma was van 2u hebben we de overige tijd nuttig besteed middels het sponsoren van de Ljubljaanse horeca!

Doordat het weer op maandag in een keer toch heel goed was zijn we naar de Smarna Gora berg geweest in plaats van naar BTC (het winkelcentrum). Na een stevig ontbijt en een korte busrit konden we aan de klim beginnen om de top (669m) met prachtig uitzicht te bereiken! De klim was ietsie steiler dan verwacht haha maar na een stevige wandeling was het uitzicht adembenemend! Op de top konden moesten we dan ook zeker een Sloveens biertje drinken ofniet Jef! :) Helaas komt aan al het moois ook een eind en moesten Kas, Jef, Denise & Mayke na een zeer geslaagd weekend weer naar huis toe!

In de daarop volgende week heb ik niet echt veel bijzonders gedaan. Het wordt inmiddels iets drukker met projecten en presentatie en daar heb ik dan ook mijn tijd aan besteed. Gelukkig heb ik nog genoeg vrije tijd over en ben ik weer een keertje gaan voetballen, heb ik de nieuwe James Bond gezien en hebben we de verjaardagen van Miguel & Ines gevierd!.

Afgelopen weekend ben ik met de groep (Miguel, Pedro, Juliana, Sara, Quentin, Steven & Sarah) naar Budapest geweest. Vrijdag aan het einde van de middag zijn we met de auto's richting Budapest vertrokken waar we rond 11u 's avonds aankwamen! We hebben snel alle spullen op de kamer gelegd en zijn toen richting het uitgaanscentrum van Budapest vertrokken waar we tot in de vroege uurtjes te vinden waren. Helaas heeft ieder voordeel ook zijn nadeel en was de nacht vrij kort aangezien we zaterdag om 11 uur weer met zijn allen richting de stad liepen! Op zaterdag hebben we o.a. de St. Stephen's Basiliek, de Chain-brug, het Parlament en de kerstmarkt gezien en zijn we naar de thermen geweest waar we 2 uurtjes lekker 'gezwommen' hebben! 'S avonds zijn we naar het Citadella-uitzicht punt geweest waar we een prachtig uitzicht over de stad hadden waarna we nog een keertje het nachtleven van Budapest zijn ingedoken! Op zondag zijn we nog naar het Royal Palace, het historisch museum en naar Hero-square geweest waarna we rond 6u weer richting Ljubjana gereden zijn! Al met al was het een zeer geslaagd weekend en de plannen voor de volgende trip richting Wenen & Bratislava dit weekend zijn al in de maak.

Het leven als een exchange-student bevalt nog steeds prima en ik verveel me dan ook geen minuut!

Voor nu hou ik het weer voor gezien!

Adijo en tot het volgende verslag!

(voor meer foto's zie Facebook)

  • 02 December 2015 - 09:48

    Theo-Henk:

    Leuk verslag, Barry. Doe je ook aan kerstreizen richting Slovenië? Wellicht iets voor de tantes ;). Zo te zien is Ljubjana een prima plek om Europa verder te ontdekken.

  • 02 December 2015 - 10:02

    Jany:

    Hey Barry, weer een leuk verslag. Voor de kerstmarkt houd ik me aanbevolen. Nu goed studeren en leren zodat je met de kerst en op 29 januari thuis kan komen. Veel plezier nog en valt daar helemaal geen sneeuw? Bye bye.

  • 02 December 2015 - 16:39

    Ma:

    Hoi Bar, je hebt weer een leuk verslag gemaakt. En met je studie gaat het ook goed, gezien het cijfer wat je gehaald hebt. Een 9, het moet niet gekker worden. Je bent goed bezig en weet je prima te vermaken. De Kerstmarkt had mij ook wel wat geleken. De foto's zijn weer erg mooi. Hoeveel foto's heb je inmiddels? Ik wens je heel veel plezier aankomend weekend. Pas goed op jezelf en wees voorzichtig.

    Heel veel liefs en groetjes,

    ma

  • 02 December 2015 - 20:11

    André:

    Hoi Barry,

    Heb je die bril op om net zo intelligent te lijken als ik? Bijna gelukt! Leuk dat je je broers en de vriendinngen zo'n uitgebreid beeld hebt gegeven van het leven in Ljubljana. (Kunnen ze daar echt geen eenvoudigere schrijfwijze voor bedenken?) Ze waren erg enthousiast, althans zo klonken ze. Jeffrey had het alleen over die enorme pul bier. Alsof je daar helemaal voor naar Joegoslavië moet. Maar vooruit maar weer.
    Ik lees tot mijn stomme verbazing in het berichtje van je lieve moeder (die toevallig ook een van mijn lieve zusjes is) dat je maar liefst een 9 hebt gehaald voor een tentamen. Ging het over bier en andere lekkernijen of heeft die bril daadwerkelijk geholpen?? En dat voor iemand die een fervent aanhanger van de zesjes-cultuur is!!!! Bravo. Of zijn het tentamens op Joegoslaafs niveau?? Zou ook nog kunnen, niets haalt het bij de enorm hoge niveaus die in Utrecht en Leiden worden nagestreefd, maar daar studeren natuurlijk ook alleen de allerbesten (en Jeffrey hahahahah!)
    Waarin verschilt de kerstmarkt in Boedapest van de rest van de kerstmarkten, kun je daar de volgende keer uitgebreid over rapporteren, dat heeft namelijk mijn aandacht.
    Voor vandaag ben ik uitgepraat, heb net ook al een hele brief aan jou geschreven onder je vorige verslag en ik heb vandaag wel vijf uur les moeten geven achter elkaar, dus je begrijpt dat ik de uitputting nabij ben op het moment. Ik sluit af. Veel plezier en haal nog maar een paar vette negens. Dan zijn we allemaal trots op je.

    Groet,

    André.

  • 02 December 2015 - 20:19

    Oma Van Straaten:

    Hoi Barry,

    Vandaag kreeg ik jouw kaart. Daar ben ik heel erg blij mee. Nu zie ik nog beter hoe mooi het daar is. Ik krijg natuurlijk ook wel foto's op die i-Pods van de jongens te zien, maar op zo'n kaart is het toch wat duidelijker. Leuk dat het zo gezellig was met je broertjes en jullie vriendinnen. Het zijn mooie foto's. Ik vind die van jullie drieën op die brug mooi en ook wel ontroerend. Dat jullie daar staan, voor ons zo ver weg en voor jullie, gezellig weer met z'n drieën dicht bij elkaar. Natuurlijk moest er ook weer bier gedronken worden uit zo'n heel groot glas. Jeffrey kan er bijna in zwemmen! Je haalt mooie cijfers, dat doet me goed, misschien wordt je net zo knap en geleerd als die bolleboos van een oom van je. Het is te hopen. Die bril doet in elk geval al wonderen bij jou. Ik plaag je maar wat, hoor. Ik weet niet zo veel te vertellen vanavond, maar dat geeft niet, volgende keer weer een wat groter verhaal.
    Pas goed op jezelf, jongen en veel plezier. Wel hard studeren, hoor!

    Groetjes,

    Oma Van Straaten.

  • 02 December 2015 - 20:34

    Oma Van Straaten:

    Daar ben ik nog even, ik vergeet helemaal jou te bedanken voor die mooie kaart. Dank je wel. André is een beetje pissig omdat hij geen kaart heeft gekregen, dus ik zeg er maar niets van, maar moet wel stiekem in mijn vuistje lachen. Hahahahah (en dat dan in mijn vuistje!)

    Doegdag,

    Oma Van Straaten.

  • 06 December 2015 - 00:05

    Lia:

    Zivjo Barry,

    Leuk weer om te lezen dat je van alles hebt gezien en beleefd en dat het weekend met je bro's en de dames goed is bevallen. Ik heb in ieder geval enthousiaste verhalen gehoord en dat ging echt niet alleen over het bier! Mooie foto's ( ik vind die foto van jou en Jef met die pullen bier erreg leuk;). Suc6 nog verder met je studie en tot het volgende verslag maar weer. Of misschien inmiddels wel tot Kerstmis!

    Adijo,

    Lia

  • 06 December 2015 - 19:26

    John En Mija:

    ha die Barry,

    Weer een leuk verslag van je met mooie foto's . Je bent zeker druk geweest met de studie ;-)? Je bent ook veel pad zo te lezen. De broers, Mayke en Denise waren ook enthousiast over het verblijf bij jou. Je had een actief programma gemaakt voor ze hoor die paar dagen. Je schrijft dat je een aantal verjaardagen hebt gehad. Ja, je hebt ook verjaardagen gemist. Je hebt het feestje van John en mij gemist, maar dat gaan we volgend jaar nog goedmaken als je weer terug bent. We hebben een leuk feestje gehad!!

    Hoe is dit weekend geweest en ben je nog in Wenen geweest en wat wordt je volgende trip?

    Geniet van het leven van exchange-student, want dat bevalt je wel zo te lezen!!!!!

    Groeten,
    John en Mija

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2016

Laatste tripje, Escape Rooms & studeren

04 Januari 2016

NYE in Belgrado

08 December 2015

Bratislava & Wenen

01 December 2015

Ljubljana & Budapest

10 November 2015

Velika Planina, Halloween & Bled
Barry

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 6971

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: