Venetië & Verona - Reisverslag uit Venetië, Italië van Barry Kock - WaarBenJij.nu Venetië & Verona - Reisverslag uit Venetië, Italië van Barry Kock - WaarBenJij.nu

Venetië & Verona

Blijf op de hoogte en volg Barry

13 Oktober 2015 | Italië, Venetië

Zivjo iedereen,

Sinds mijn laatste verslag een week geleden heb ik redelijk wat gedaan. De lessen zijn aardig opgang aan het komen :(, ik heb mijn eerste potjes zaalvoetbal gehad en ik ben afgelopen weekend met de groep (Inès, Raquel, Andreia, Margarida, Miguel, Pedro, Sarah & Quentin) naar Venetië en Verona geweest.

Waar het niet echt boeiend is om over mijn lessen en mijn zaalvoetbal te praten zal ik maar meteen beginnen met ons avontuur in Italië.

Een tijdje terug kregen wij het fantastische idee om een roadtrip door Kroatië te maken, echter duurde het nogal lang voordat we met wat concrete plannen kwamen en moesten wij vorige week woensdag nog besluiten wat we precies gingen doen. Aangezien het weer in Kroatië dramatisch slecht was besloten wij om richting het 'zonnige' Venetië te gaan, maar er moest natuurlijk nog wel vervoer en verblijf geregeld worden. Zoals het echte studenten betaamt moest dit natuurlijk last-minute op de vrijdag geregeld worden. Het vervoer regelen ging vrij eenvoudig, alleen het hostel was een ander verhaal. Uiteindelijk is het ons gelukt om om vrijdagavond rond 10 uur een hostel te boeken en konden wij zaterdag met een gerust hart op pad naar Venetië wat maar 2,5 uur rijden is vanaf Ljubljana.

Zaterdagochtend om 7 uur reden we weg, Miguel in een Skoda Rapid met Pedro, Andreia, Raquel & Sarah en ik in een VW Polo (niemand anders kon een automaat rijden) met Quentin, Inès en Margarida. Na een rit van 3uur waren we om 10 uur beland bij ons "hostel" een paar kilometer buiten Venetië waar we onze kamer nog niet in konden. We lieten onze spullen achter in de auto om vervolgens om 11 uur met de shuttlebus richting Venetië te vertrekken. We hadden in Venetië vervolgens 10 uur de tijd om de stad te verkennen, wat aardig gelukt is. Zo hebben we o.a. het San Marco-plein met de San Marco basiliek, Ponte di Rialto, Basilica di Santa Maria della Salute, Campo de l'arsenal, Ponte dei Sospiri en de Burger King gezien haha! (zie foto's). Ondanks dat Venetië redelijk groot is ben ik toch nog een aantal keer bekenden tegen gekomen haha, zo kwam ik Eline en haar groepje twee keer tegen, Daan en zijn groepje 1 keer en Jungsoo en zijn groepje ook 1 keer. Na een vermoeiende dag kwamen we 's avonds weer aan in ons "hostel" waar we nog moesten inchecken. Helaas was de kamer verschrikkelijk klein en redelijk aan de smerige kant, maar dit kon de pret niet bedrukken.

Zondagmorgen rond 11 uur reden we weg bij het "hostel" in de richting van Verona. Na een rit van 1,5 uur in plaats van 1 uur (keertje verkeerd gereden haha) kwamen we aan in de mooiste parkeergarage van Verona. Aangezien we 's avonds weer om 7 uur weg moesten uit Verona hadden we een kleine 7 uur de tijd om de stad van Romeo en Julia te verkennen echter moest er na een "lange" autorit eerst geluncht worden! ;). Na onze Italiaanse lunch zijn we de toerist gaan uithangen en hebben we redelijk wat dingen gezien, o.a. het Piazza dei Signori, Casa di Giulietta, Arena di Verona en de Duoma di Verona (zie foto's). Na ons avondeten zijn we rond half 8 weer teruggereden naar Ljubljana (ritje van 3,5 uur) waar we om tien voor 11 aankwamen bij de autoverhuurder, helaas was het hek al gesloten en kon ik de volgende dag in de Polo met Inès en Sarah in de Skoda met Pedro om half 7 's ochtends terug om de auto in te leveren.

Al met al waren het twee zeer geslaagde dagen!

Voor nu hou ik het voorgezien!

Adijo iedereen!

  • 13 Oktober 2015 - 21:08

    Jany:

    Hey Barry,
    Weer een leuk verslag. Grappig dat je ook in Venetië geweest bent. Begrijp ook wel dat de toerist uithangen leuker is dan school. Veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag en ik ben benieuwd naar de foto's. Groetjes van ons.

  • 13 Oktober 2015 - 21:11

    Jany:

    Ben ik weer. Foto's staan er al. Ik ga a ze bekijken. Toedels.

  • 13 Oktober 2015 - 21:12

    René En Evianne:

    Ha Bar!

    Zo! Zo kom je nog eens ergens! Gaaf hoor!
    Groot gelijk om naar Venetië te gaan, zeker als het relatief zo dichtbij is!
    Zeker jaloers geworden na de vakantie van onze moeders ;)!
    Hoe zit dat daar met het zaalvoetbal?!
    Is dat ook in competitievorm zoals hier? Wel genoeg doelpunten maken hè!!

    Bye bye!
    Groetjes,
    René en Evianne

  • 14 Oktober 2015 - 07:24

    Majke En Theo-Henk:

    Leui verslag weer, Barry! Grappig dat Venetië zo dichtbij is.

  • 14 Oktober 2015 - 20:20

    Ma:

    Jij hebt meer van Venetië gezien dan ik. Je wordt al een echte bereisde student.
    Hoeveel tripjes heb je nog op je programma staan?
    Het zijn mooie foto's die je op Facebook gezet hebt. Daar kun je, als je straks weer thuis bent, een mooi fotoboek van maken!!!
    Heel veel plezier in Brussel en doe Mayke de groetjes.

    Veel liefs van ons!!

    groet,
    ma

  • 20 Oktober 2015 - 15:04

    André:

    Hi Barry,

    Wat kan het leven prachtig zijn, vooral als je zo overal maar heen kan reizen. Italië is een mooi land en Venetië en Verona moeten prachtig zijn. Ik moet er nog eens gaan kijken. Heb je Julia nog zien lopen? Of was ze niet thuis? Als je haar soms eens tegenkomt, doe haar dan de groeten. Zeg maar niets tegen dei Romeo, dat schijnt uiteindelijk toch een beetje een chagrijn te zijn. Hij heeft met zijn zogenaamde zelfmoord het hele toneelstukje van Shakespeare bedorven, de schoft! Julia is verder wel aardig, alhoewel ze sinds dat verhaal van hen is verfilmd wel een beetje buiten haar schoenen loopt, vooral omdat zij werd gespeeld door Julia Roberts, alsof daar zoveel bijzonders aan te zien is met haar veel te brede mond. Ligt Venetië echt helemaal in het water, wat ik van horen zeggen heb. Dan heb je daar ook niet zo heel veel aan de Polo! Hoe staat de gemiddelde Sloveen in de VW-dieselsjoemelaffaire? Of kan het hun niet zo heel veel interesseren omdat zij allemaal in van die vuile diesels rijden? Vraag het op straat eens na aan die en gene.
    Veel plezier en tot lezens.

    André

  • 20 Oktober 2015 - 15:11

    Oma Van Straaten:

    Hallo Barry,

    Je hebt weer een heel avontuur meegemaakt, daar in Venetië. Je moet wel uitkijken met die Italianen, hoor. In de oorlog vochten ze aan de verkeerde kant! Dus je bent gewaarschuwd. Hoe is het verder in Ljubljana? Heb je een goed bed? Kun je lekker slapen, zodat je 's morgens uitgerust op het college verschijnt of is het een beetje behelpen? Hoe is het Sloveense eten. Wij gingen vroeger weleens naar de Joegoslaaf in Tiel, dat was altijd wel lekker eten, maar ik weet natuurlijk niet wat die Slovenen hebben overgenomen uit de Joegoslavische keuken. Kun je dat eens navragen aan de mevrouw in de keuken? Ik neem aan dat er iemand voor jullie kookt. Je hebt wel lekker veel Italiaans gegeten, lees ik. Dat blijft toch ook erg lekker, behalve al die vieze kaas die ze overal maar in doen, maar goed, ik houd niet zo van kaas. Het doet me goed dat je zo af en toe ook een kerk bezoekt. Steek zo af en toe eens een kaarsje op. Dat is altijd goed voor de wereldvrede.
    Zo, ik stop er mee, ik ga nog een poosje lekker wandelen, het weer is op het moment redelijk goed en ik moet mijn rollator ook gaande houden.

    Liefs van

    Oma Van Straaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2016

Laatste tripje, Escape Rooms & studeren

04 Januari 2016

NYE in Belgrado

08 December 2015

Bratislava & Wenen

01 December 2015

Ljubljana & Budapest

10 November 2015

Velika Planina, Halloween & Bled
Barry

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 6975

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: